Përmendet rasti i “Top Channel”: Presione financiare e gjyqësore Ndryshe nga konkluzionet, progres-raporti i Komisionit Europian ka detajuar në mënyrë analitike problemet e Shqipërisë, duke dhënë qëndrimet për institucionet kryesore të vendit, ku janë vënë në pah problemet. Një nga çështjet që progres-raporti thekson, është edhe çështja e lirisë së medias, ku përmendet në veçanti rasti i “Top Channel”, si një fenomen ku qeveria përdor standarde të ndryshme me media të ndryshme.
Parlamenti
Progres modest është bërë në organizimin e procedurave të Parlamentit, që përfshin një numër amendamentesh për rregulloren e Kuvendit, disa prej të cilave flasin për fjalimet në kohën e lirë që duhet të bëhen në fund të seancës. Në mars të 2011-s, Parlamenti ngriti një komision hetimi për veprimtarinë e Kuvendit gjatë periudhës nga shtatori 2005 deri në dhjetor 2010. Komisioni mbajti një mbledhje përpara zgjedhjeve lokale në maj. Megjithatë puna e Parlamentit vazhdon seriozisht të dëmtohet nga ngërçi politike ndërmjet mazhorancës dhe opozitës, ku mungesa e dialogut dhe rritja e retorikës është ushqyer pas ngjarjeve të 21 janarit dhe zgjedhjeve të kundërshtuara lokale në Tiranë. Opozita përfundoi bojkotin e saj të gjatë më 5 shtator. Gjithsesi reforma zgjedhore, bllokimi politik dhe kontrolli i qeverisë mbetet i paefektshëm. Janë miratuar shumë amendamente të propozuara nga mazhoranca, duke përfshirë edhe masa disiplinore kundër anëtarëve të Parlamentit. Komisioni hetimor ndaj legjislativit nuk e ka marrë mandatin e ri për të zhvilluar analizat e tij, duke humbur kështu nga procedurat. Gjatë periudhës së raportuar kanë kaluar më shumë se 100 ligje. Megjithatë nuk janë miratuar ligjet prioritare që kërkojnë tre të pestat, të cilat qëndrojnë ende pezull. Në lidhje me administratën e Kuvendit është bërë shumë punë për të rritur kapacitetin e saj, por ende ka një mungesë të dukshme efektiviteti. Kjo ndodh nga politizimi që vjen si pasojë e mungesës së profesionalizimit dhe pavarësisë. Gjykata Kushtetuese vendosi që emërimi i anëtarëve të Gjykatës së Lartë dhe asaj Kushtetuese të bëhet me anë të bashkëpunimit të Presidentit dhe Parlamentit, seancat dëgjimore dhe procesi i votimit për dekretet presidenciale vazhdoi të shënohet nga politizimi dhe retorika konfrontuese.
8 maji
Zgjedhjet lokale, megjithëse vlerësohen si konkurruese e transparente nga OSBE/ODIHR, dëshmuan mungesën e besimit mes forcave politike dhe ndikuan tek administrata zgjedhore.
Incidente të dhunshme u panë gjatë fushatës elektorale, sipas progres-raportit, dhe pavarësisht përmirësimeve në listën e votueseve, vijojnë problemet që lidhen me saktësinë e tyre.
Në veçanti, përcaktimi i rezultateve të zgjedhjeve për kryetarin e Bashkisë së Tiranës, u shndërrua në një proces shumë të diskutueshëm dhe vendimet e Komisionit Qendror të Zgjedhjeve u morën sipas linjave partiake, në mungesë të arsyetimit dhe mospërputhjeve. Polemika politike dhe ligjore ndodhi gjithashtu gjatë shqyrtimit të ankesave nga Kolegji Zgjedhor, veçanërisht për Tiranën.
Qeveria
Hartimi i legjislacionit nga ministritë e linjës, duhet të bëhet sipas një pune përgatitore dhe konsultimeve të duhura.
Për këtë duhet të miratohen rregulla specifike dhe një transparencë në konsultimin e procesit legjislativ, për të cilat Shqipëria është angazhuar të adaptojë. Në këtë rast do të duhet të forcohet bashkëpunimi me shoqërinë civile. Duhet të riaktivizohen grupet e punës, të cilat nuk janë mbledhur që nga tetori i vitit 2010.
Administrata
Qeveria miratoi në qershor, sipas komisionit, planin e aksionit për 12 prioritetet, por me gjithë punën e Komisionit Parlamentar të Integrimit, ky plan veprimi nuk është miratuar ende nga Parlamenti. Reforma zgjedhore ka ngecur, ndërsa progresi në administratën publike është i kufizuar. Ngritja e një shërbimi civil të pavarur, profesional, të bazuar mbi merita dhe i lirë nga ndërhyrjet politike, nuk është përmbushur ende. Emërimi i Avokatit të Popullit ende nuk është bërë.
Gjyqësori
“Nuk ka pasur progres të mëtejshëm për sa i takon pavarësisë së gjyqësorit. Ka pasur shqetësime mbi ndërhyrjen jo të duhur apo pengim të hetimit të pavarur dhe ndjekjen e veprave të mundshme penale mbi zhvillimet e 21 janarit, ku u vërejt vdekja e 4 protestuesve”, theksohet në raport. Ekziston rreziku se vonesat e pajustifikuara dhe të vazhdueshme në procedura parandalojnë përmbushjen e parimit për një gjykim të drejtë, siç pasqyron Kushtetuta shqiptare.
Media
Ndonëse Gjykata e Apelit e rrëzoi gjobën masive të vendosur televizionit “Top Channel” për një rast që përfshinte një politikan të nivelit të lartë, aplikimi i parimit të proporcionalitetit të gjobave ndaj mediave apo gazetarëve nuk respektohet gjithmonë. Shqetësime ka pasur mbi një sërë çështjesh kur subjektet mediatike kanë folur për aplikim të njëanshëm të rregullave fiskale, presione financiare dhe paragjykim në procedurat gjyqësore. Ka pasur një rast dhunimi të një gazetari që u sulmua nga agresorë të panjohur, për arsye që raportohet se kishin të bënin me punën e tij. Pavarësia redaksionale vazhdon të pengohet nga interesat politike dhe ato të biznesit, që çojnë edhe në vetëcensurim. Asnjë masë nuk është marrë për të rritur transparencën e pronësisë së mediave.